Young Leadership

FORMĂM LIDERII DE MÂINE - YOUNG LEADERSHIP

Școala Româno-Finlandeză pune accentul pe copii și pe modul în care aceștia cresc. Credem cu tărie că liderii nu se nasc, ci se formează. Ne dorim să formăm la SRF liderii de mâine prin programul Young Leadership, care este menit să-i responsabilizeze pe elevi. Aceștia primesc sarcini și îndatoriri, pe care trebuie să le îndeplinească și care îi ajută să conștientizeze ce anume este bine să faci și ce nu. De asemenea, prin intermediul acestui program, copiii au ocazia de a se cunoaște mai bine, de a se ajuta. Un bun lider nu este acela care conduce, ci acela care știe să-și îndrume și să-și ajute colegii să creeze un colectiv armonios și funcțional. Cum se derulează proiectul mai exact? Fiecare clasă este împărțită în echipe de 3-6 elevi, care se schimbă de două ori pe an și în care pe rând, în fiecare lună, unul dintre ei își asumă rolul de lider. Ce face un lider? Își îngrijește echipa, este atent la schimbările
apărute în viața de la școală (și nu numai) ale coechipierilor, cere ajutorul adultului atunci când situația îl depășește, conduce provocarea la nivelul echipei, raportează la orele de dirigenție/consiliere situațiile apărute în echipa sa, propune soluții, planifică și monitorizează îndeplinirea sarcinilor date echipei și nu în ultimul rând este un model pentru colegi.

Plan de educație individualizat*

O educație centrată pe elev presupune adaptarea conținutului programei la nivelul dezvoltării fiecărui elev, pentru ca toți să își poată atinge potențialul maxim. În acest sens, fiecare profesor realizează planul individualizat de educație. Acesta este un instrument care structurează procesul de învățare a elevului în funcție de particularitățile sale de dezvoltare. În procesul de realizare al planului participă o echipă pluridisciplinară formată din psiholog, profesorii și părinții elevului. În urma evaluărilor inițiale și a interviurilor cu părinții, echipa stabilește obiective educaționale, pe care le vor urmări pe tot parcursul anului școlar pentru dezvoltarea holistică a copilului.

Învățarea prin experiment (Learning by doing)*

Elevii sunt mai atrași de conținuturile predate atunci când ele reflectă realitatea cu care ei se confruntă zi de zi. Aici intervin metodele creative care leagă noțiunile învățate la școală de evenimente din viața reală și care să îi ajută să pună în practică noțiunile asimilate. Învățarea prin experiment este o metodă de predare în care elevul caută soluții,caută să exploreze, să se documenteze, să realizeze activități experimental-aplicative, să investigheze pentru a dobândi răspunsuri la evenimentele din lumea care îl înconjoară. În felul acesta se dezvoltă autonomia elevilor în procesul de învățare, li se dezvoltă abilitățile practice și nu mai uită ceea ce învață.

Sport - clasa kinestezică

„Învățarea se produce de la picioare în sus, nu de la gât în sus”, spun cercetătorii din domeniu. Legătura dintre minte și corp este esențială, așa că formatorii din cadrul școlii noastre utilizează metode și mijloace ce le implică pe amândouă. O informație se cristalizează dacă e transmisă și prin intermediul mișcării. Elevii se pot concentra mai bine dacă au libertate de mișcare. La SRF clasele sunt dotate cu diverse materiale sportive pe care copiii le folosesc fie în timpul orelor, fie în pauze, pentru a-și consuma energia sau ca modalitate de joc. Efectele pozitive ale clasei kinestezice sunt de natură cognitiv-comportamentală, ajutând copiii să aibă parte de o dezvoltare complexă.

Perfomanță

Performanța școlară presupune încurajarea tinerelor talente și dezvoltarea acestora. Procesul este urmărit în permanență de profesorii care stimulează nu numai strategiile de învățare în domeniul în care excelează, ci și efortul depus de elevi, în vederea obținerii unor rezultate remarcabile.

Clubul de carte

Ai carte, ai parte… de dezvoltarea imaginației, a creativității, a aptitudinilor de a vorbi în public, de a scrie creativ și de a avea un vocabular bogat. Prin acest club îi provocăm pe copii să citească în fiecare lună câte o carte, pe marginea căreia avem discuții, facem diverse activități din care ei să tragă concluzii importante pentru viața lor.

Eu citesc! Tu?

Colțul lecturii se regăsește în fiecare clasă și este valorificat de fiecare profesor și elev al nostru. Acest spațiu de citit le oferă copiilor un timp de relaxare în timpul orei, dacă au terminat cerința mai rapid sau o clipă de evadare, în cazul în care au nevoie de puțină liniște în pauză. Provocarea de a citi mai mult există deci, în fiecare colț de clasă.

Public Speaking

Într-o lume a ideilor, Public Speaking este o abilitate importantă pe care oricine ar trebui să o dobândească și să o folosească pentru a-i inspira pe cei din jur. Credem că nu este prea devreme ca elevii noștri să înceapă încă din clasele primare să își dezvolte abilitatea de a vorbi în public. Public Speaking îi ajută pe copii să-și comunice cu ușurință ideile, să aibă mai multă încredere în ei și să îi motiveze pe alții. În momentul în care elevii învață cum să controleze factorii comunicării (contactul vizual, tonul, intonația, volumul, viteza, inflexiunea, gesturile și ticurile), vor fi mai predispuși să folosească aceste componente în avantajul lor în viitor. Ne dorim să dezvoltăm la SRF liderii de mâine, iar Public Speaking este una dintre abilitățile esențiale în leadership.

Transdisciplinaritatea

Transdisciplinaritatea urmărește să furnizeze elevilor competențe transferabile de la o disciplină la alta. Această abordare presupune ca activitățile realizate la clasă să vizeze educația integrală a omului, dorindu-se eliminarea granițelor dintre discipline. Astfel, elevii pot folosi cunoștințele și abilitățile dobândite la clasă în contexte variate. O modalitate eficientă de aplicare a transdisciplinarității în școala noastră este "Project based-learning". În cadrul acestor proiecte, elevii primesc o temă la care lucrează împreună pentru o perioadă determinată de timp. Aceste proiecte le oferă posibilitatea să exploreze subiecte ale vieții de zi cu zi, provoacă gândirea critică și îi motivează să pună în aplicare cunoștințele lor.

Dezvoltare Personală

În cadrul școlii, dezvoltarea personală reprezintă un segment bine definit, princare profesorii își aleg activități care să susțină și să ajute copilul sau adolescentul să-și descopere resursele interioare și să dezvolte propriile modalități de găsire asoluțiilor la problemele pe care le întâmpină în existența sa. Orice problemă se simplifică dacă este discutată şi analizată cu cineva. De aceea, atât în grup, cât și individual, dezvoltarea personală ajută copiii să se simtă în siguranță, acceptați și valorizați pentru ceea ce sunt. Părinții sunt informați despre aceste activități și sunt încurajați să completeze și acasă demersul școlii. Scopul nostru vizavi de acest program este facilitarea accesului la un viitor împlinit, liniștit, adaptat și echilibrat pentru copii.

Încurajarea pasiunii pentru citit

Finlanda este o țară de cititori. Biblioteca este cea mai iubită instituție de către finlandezi, iar numărul mediu de cărți pe care un cetățean le citește pe an este de 21. În Finlanda se publică un număr mare de cărți pentru copii în fiecare an, pentru că ei acordă o mare importanță cititului încă de la vârste foarte mici. Mulți dintre copiii finlandezi învață să citească înainte să meargă la școală. Finlanda ne-a transmis și nouă pasiunea pentru cărți. Iată câteva motive pentru care la noi în școală cititul stă la loc de cinste: un copil care citește va avea o perspectivă mai largă asupra lumii care îl înconjoară; un copil care citește va avea o memorie mai bună, pentru că cititul este exercițiul cel mai bun pentru antrenarea memoriei; un copil care citește va avea o imaginație bogată și va fi creativ; un copil care citește va avea un vocabular mai bogat, nu doar va cunoaște cuvinte noi, ci va dezvolta abilități de comunicare care îl vor ajuta să se exprime corect și coerent; un copil care citește poate să facă mai multe conexiuni, să înțeleagă concepte complexe și abstracte, pe care altfel nu le-ar înțelege!
Un copil care citește, va fi un adult care gândește!

Modelarea caracterului

De ce se pune accent și pe caracter, nu doar pe dezvoltarea intelectuală? În era informațională în care tehnologia a luat amploare apare un paradox: tot mai mulți angajatori nu caută doar profesioniști, ci oameni cu caracter. De ce? Fiindcă pe termen lung profitul este adus de relațiile sănătoase, sincere bazate pe respect, responsabilitate, hărnicie, stimă, compasiune, flexibilitate, integritate, înțelepciune. Acestea sunt doar câteva atribute ale caracterului, care, dacă sunt implementate de la vârste fragede, se vor dezvolta pe tot parcursul vieții. Un alt motiv pentru care este studiat caracterul în școala noastră este obținerea performanțelor personale academice, la care se ajunge doar dacă există câteva atribute ale caracterului: conștiinciozitate, autocontrol, rezistență, dârzenie, stima de sine. Caracterul deci este un atu pentru viitor, indiferent cum va arăta el.

Conexiune cu realitatea

Una dintre metodele de predare-învățare folosite la noi în școală este conectarea conceptelor abstracte cu realitatea. Cum facem lucrul acesta în mod practic? Aducem realitatea în clasă sau mergem să o observăm noi: fie învățăm fracțiile împărțind un măr sau o brioșă (la 2, la 4 sau chiar la 8), fie organizăm un târg de prăjituri pentru a învăța valoarea banilor și a dezvolta abilități de antreprenoriat sau avem o dezbatere despre actualitatea politică de astăzi.

Biblioteca

Locul preferat de mulți dintre elevii noștri este biblioteca. Acolo ei pot să savureze un moment de liniște și să citească o carte preferată sau să împrumute una pentru acasă. Tot în bibliotecă se întâlnesc lunar la clubul de carte.

Cum ne contactați

Str. Răsăritului 59, Sector 6, Bucureşti Cod 061203

  • dummy+021- 777.07.95

  • dummy+021- 777.07.95

  • dummy contact@scoalafinlandeza.ro

Newsletter

Enter your email and we'll send you more information

Search